خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

جزییاتی از کتاب بوش؛

جزییاتی از کتاب بوش؛
نظر رییس‌جمهور پیشین آمریکا درباره رهبران جهان
- بن لادن یک کار نیمه تمام بود
- یک روز پس از پایان ریاست‌جمهوری‌ام مجبور به ظرفشویی شدم

تاریخ خبر : 1389/08/19


رییس جمهور پیشین آمریکا در کتاب جدید خود به تشریح خصوصیات و شخصیت برخی مقام‌های ارشد جهان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، جورج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا در کتاب خود در مورد هوجین تائو، رییس جمهور چین نوشته است: رئیس جمهور چین اخلاقی تحریک ناپذیر و ذهنی تحلیل‌گر داشت. به من گفت آنچه که وی را شبها بیدار نگه می‌دارد فکر کردن به لزوم ایجاد 25 میلیون شغل جدید در هر سال برابر با رشد جمعیت این کشور است.

وی در ادامه آورده است: مشخصا هوجین تائو یک رهبر عمل گرا است که به مشکلات داخلی کشورش متمرکز است.

تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس: پس از پذیرش سمت نماینده کمیته چهار جانبه به شوخی به من گفت که اگر جایزه صلح نوبل را برنده شوم می‌دانی که ناکام بوده‌ام.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور سابق و نخست‌وزیر کنونی روسیه: پوتین برخی اوقات مغرور، برخی اوقات مهربان و همیشه جدی است.

بوش در این کتاب به زمان جنگ روسیه گرجستان در سال 2008 اشاره کرده که در آن زمان پوتین در گفتگو با بوش خود را فردی تندخو و عجول توصیف کرده اما بوش به وی گفته که او را فردی خونسرد و آرام می‌داند.

بوش در کتاب خود همچنین به مخالفت پوتین با حمله به عراق در سال 2003 اشاره کرده و آورده است: به نظرم می‌آمد که یکی از دلایل مخالفت پوتین با جنگ عراق این بود که وی نمی‌خواست قراردادهای نفتی روسیه مورد مخاطره قرار گیرد.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه: وی یک رهبر فعال است.

سیلیوبرلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا: یک روز پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 همچون یک کودک کوچک گریه می‌کرد و نمی‌توانست گریه‌اش را متوقف کند.

گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان: پیش از حمله به عراق شرودر به من گفت که اگر قول نظامی برای حمله به عراق نیاز باشد با تو خواهم بود اما برای انتخاب مجدد در سمت صدراعظمی آلمان از جنگ عراق انتقاد کرد.

بوش در بخش‌های دیگری از کتاب خود اعتراف کرده که یک روز پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش همسرش به وی گفته که ظرف‌های خانه را بشوید.

وی همچنین اعتراف کرده که امیدوار به دستگیری و محاکمه اسامه بن لادن، رهبر القاعده بوده است.

بوش گفته است: این حقیقت که رهبر القاعده همچنان از دستگیری فرار می‌کند یکی از "ناخوشایندترین" موضوعات برای من بود. امیدوار بودم که نیروهای آمریکایی بن لادن را دستگیر کنند با این حال عدم دستگیری بن لادن به دلیل فقدان اقدامات نبود.

وی هم‌چنین در دفاع از جنگ افغانستان آورده است: جنگ در افغانستان ارزشش را داشت و تعهد به اعزام نیروهای بیشتر بر افغانستان اقدام درستی بود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد