خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

معاون اول رییس جمهور در جلسه مجمع ملی خبرگان کشاورزی تاکید کرد؛

معاون اول رییس جمهور در جلسه مجمع ملی خبرگان کشاورزی تاکید کرد؛
ضرورت حذف واسطه‌ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده

تاریخ خبر : 1389/08/17


معاون اول رییس جمهور بر ضرورت انسجام و یکپارچه شدن اتحادیه ها و تشکل‌های کشاورزی و دامداری به عنوان مجمعی تصمیم ساز و تعیین کننده برای کنترل و نظارت دقیق بر محصولات کشاورزی و دامداری از لحظه تولید تا رسیدن به دست مصرف کنندگان تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا رحیمی در جلسه مجمع ملی خبرگان کشاورزی گفت: هم اکنون دلالان و واسطه‌ها محصولات کشاورزی و دامداری را با قیمت پایین از تولید کنندگان خریداری می کنند و با افزایش قیمت فراوان به دست مصرف کننده می‌رسانند که این روند تنها به نفع واسطه‌ها است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه گفت: نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی و دامداری در استان‌های کشور باید با ارتباط موثر با یکدیگر و با اعتمادسازی در میان مردم مانع سودجویی واسطه‌ها شوند و با نظارت بر جریان تولید و عرضه دست واسطه‌ها را کوتاه کرده تا هم کشاورزان به سود دلخواه خود دست پیدا کنند و هم کالاها با قیمت‌های مناسب به مصرف کنندگان عرضه شود.

رحیمی ایجاد تشکلی واحد و انتخاب شده از میان نمایندگان تشکل‌های کشاوزی استان‌ها را برای رسیدگی به امور تولید و عرضه محصولات کشاورزی مورد تاکید قرار داد و گفت: با ایجاد یک تشکل واحد، کشاورزان و دامداران اطمینان پیدا خواهند کرد که یک مجمع تصمیم گیرنده واحد متولی امور آنها خواهد بود که دغدغه اصلی‌ این مجمع حذف واسطه‌ها، مرغوبیت کالاها و ایجاد ارتباط مستقیم میان تولید کننده و مصرف کننده است.

وی همچنین بر ضرورت بهبود کیفیت و نوع بسته بندی کالاها تاکید کرد و گفت: وقتی مرغوبیت کالا در حد استاندارد و بسته بندی آن نیز مناسب باشد، این امر در افزایش صادرات نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت که در مجموع به نفع بخش اقتصادی کشور است.

انتهای پیام


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد