خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

رییس راهور تهران: وضعیت ترافیک پارک‌وی به هیچ وجه مناسب نیست

رییس راهور تهران:
وضعیت ترافیک پارک‌وی به هیچ وجه مناسب نیست
صداوسیما، ورزشگاه انقلاب و نمایشگاه بین‌المللی پای کار نیایند، مشکل حل نمی‌شود

تاریخ خبر : 1389/08/18


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن حضور در صحن علنی در شورای شهر تهران گزارشی از وضعیت ترافیک تهران ارائه کرد و گفت : شرایط ترافیک پارک‌وی و بزرگراه‌ها و خیابان‌های منتهی به آن به هیچ وجه مناسب نیست و تا زمانی که صدا و سیما، نمایشگاه بین‌المللی و ورزشگاه انقلاب پای کار نیایند این مشکل حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین رحیمی روز سه‌شنبه در سیصد و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که برای ارائه گزارش درباره وضعیت ترافیک شهر تهران و رایزنی با اعضای شورای شهر تهران در این رابطه در این جلسه حضور داشت، با اعلام این که 36 نقطه در پایتخت برای استقرار گشت هوایی ترافیک پیش‌بینی‌ شده و در صورت نیاز گره‌های ترافیکی و اقدامات عملیاتی را انجام می‌دهند، افزود: در حال حاضر دیگر گشت هوایی یک اقدام نمایشی نیست و در استفاده از بالگردها روند عملیاتی خوبی را آغاز کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ آموزش میدانی نیروهای پلیس و رانندگان خودروهای عمومی آغاز کرده تا این دو گروه آموزش استاندارد فرا گیرند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل گروه ویژه‌ راهنمایی و رانندگی در شهر تهران خبر داد و یادآور شد: پیش از این برای برخورد با برخی از تخلفات خیابانی از یگان امداد استفاده می‌شد، در حالی که پلیس باید فعالیتی اجتماعی داشته باشد و به همین دلیل گروه ویژه‌ ای را تشکیل داده ایم تا برای ترافیک‌های خیابانی و بی‌انضباطی‌ها وارد عمل شوند.

وی همچنین به نظارت و ساماندهی صورت گرفته برای سرویس مدارس خبر داد و تصریح کرد: این نظارت به صورت مستمر انجام می‌شود و آموزش رانندگان سرویس مدارس در دستورکار قرار دارد.

سردار رحیمی همچنین به افزایش برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد و اضافه کرد: در چند هفته گذشته بیش از 40 هزار خودرو در این راستا اعمال قانون شده است که در نتیجه آن افزایش 30 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی را داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد که عدم استفاده از کلاه ایمنی ، عدم استفاده از کمربند ایمنی، تجاوز به گذرگاه‌ها و استفاده از تلفن همراه چهار تخلفی است که پلیس برخورد با آن‌ها را تشدید کرده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد که همچنین برخورد با ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و پلاک‌های مخدوش نیز تشدید شده است و توضیح داد: از زمان ورود من به پلیس راهنمایی و رانندگی میزان اعمال قانون برای ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک به طور دستی هفت هزار و 24 مورد و با استفاده از دوربین 590 هزار مورد بوده است، همچنین در مورد دو هزار و 800 مورد پلاک مخدوش نیز توقیف و اعمال قانون صورت گرفته است.

وی در ادامه به آموزش چهره به چهره موتورسیکلت سواران اشاره کرد و ادامه داد: در این آموزش‌ها که به صورت هفتگی برای حداقل 450 موتورسیکلت سوار انجام می‌شود ، کلاه ایمنی به صورت اخلاقی بر سر موتورسیکلت‌سواران گذاشته می‌شود.

سردار رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین میزان برخورد جدی با تخلفات رانندگی در شب افزایش قابل توجه داشته و به عنوان نمونه در شب گذشته 150 مورد خودروی متخلف که عمدتا جوانان را شامل می‌شود، توقیف شده است.

به گزارش ایسنا، وی در عین حال به روند ساماندهی پارکبانان خیابان‌های اصلی شهر تهران اشاره و اضافه کرد: تغییرات قابل توجهی در طرح پارکبان صورت گرفته است و نحوه فعالیت و ظاهر آن‌ها تغییر کرده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اجرای طرح جدید پارکبان، راه‌اندازی فوریت‌های پلیسی، رسیدگی به تصادفات، تجهیز افسران اخطار نویس به دستگاه‌های مکانیزه در خیابان‌ها، راه‌اندازی مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ از برنامه‌های آینده و مهم پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران فعال است که هیچ تناسبی با ظرفیت در ساختار خیابان‌های شهر تهران ندارد و به عبارتی هشت برابر میزان ظرفیت معابر خودرو در حال تردد است.

سردار رحیمی در توضیح سوال عباس شیبانی ـ عضو شورای شهر تهران در مورد ضرورت جایگزینی خودروهای فرسوده به جای خودروهای جدید، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه یک‌هزار خودرو در تهران شماره گذاری می‌شوند که هیچ جایگزینی برای خودروهای فرسوده نیست و در عین حال ما نیز نمی‌توانیم به مردم بگوییم که خودرویشان را شماره‌گذاری نمی‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال علیرضا دبیر ـ عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ـ در مورد ادامه دار شدن موضوع بخشودگی تخلفات راهنمایی و رانندگی در هیات‌های حل اختلاف ، پاسخ داد: مبلغی که برای جریمه‌ها اختصاص یافته بسیار ناچیز است و در عین حال ماموران ما از 10 مورد تخلف یک مورد را ثبت می‌کنند ، اما باز هم این جریمه‌ها در شورای حل اختلاف مشمول بخشودگی می‌شوند که البته امیدواریم در قانون جدید و در کنار قاضی کمیسیون حل اختلاف با حضور یک افسر پلیس بخشی از این مسایل برطرف شود.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در خصوص چراغ‌دار شدن چهارراه «پارک وی» نیز گفت: متاسفانه شرایط این محدوده شمال شهر تهران به هیچ وجه در شان تهران نیست و تا زمانی که صدا و سیما، نمایشگاه بین‌المللی و ورزشگاه انقلاب پای کار نیایند، ترافیک اتوبان‌های چمران، مدرس و خیابان‌های منتهی به این چهار راه‌ پارک وی حل نخواهد شد و در حال حاضر چند بزرگراه دیگر درگیر ترافیک «پارک وی» هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در هر جلسه مشترکی که برای حل این مشکل برگزار می‌شود ، مسوولان مرتبط کاملا جزیره‌ای نگاه می‌کنند و در نهایت شهروندان نیز پلیس را مقصر دانسته و به ما ناسزا می گویند، در حالی که هر یک از این ارگان‌ها به بهانه‌ای مسیر خیابان‌ها و معابر را بسته یا پول دریافت می‌کنند و یا به دلایل امنیتی و سایر دلایل محدودیت ایجاد می‌کنند.

سردار رحیمی تاکید کرد: متاسفانه طرح شهرداری برای تعریض بزرگراه چمران نیز ظاهرا به دلیل همین شرایط چهارراه پارک وی معلق باقی مانده است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد