خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

ایران در اعزام زائران به عتبات عالیات تجدید نظر می‌کند

ایران در اعزام زائران به عتبات عالیات تجدید نظر می‌کند

تاریخ خبر : 1389/08/18



حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در واکنش به واقعه‌ی انفجار در عراق، گفت: اگر عراق امنیت زائران را به‌طور کاملا نهادینه نکند، ایران در اعزام زائران به عتبات عالیات تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به مکه‌ی مکرمه، نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره‌ی اقدام تروریستی اخیر رخ‌داده در کربلا، ضمن اظهار تأسف و تسلیت خدمت خانواده‌ی شهدای این واقعه و آرزوی بهبود مجروحان حادثه، بیان کرد: این حرکت نشان از عمق کینه‌ی استکبار نسبت به اسلام دارد.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: این افراد به‌عنوان زیارت عتبات عالیات به عراق رفته بودند و هیچ قصد دیگری به‌جز این کار نداشتند؛ ولی دشمن برای چنین افرادی برنامه‌ریزی می‌کند و با این‌گونه بمب‌گذاری‌ها افراد را به شهادت می‌رساند.

او هدف از انجام چنین کارهایی را ایجاد اخلال در اقتدار عراق ارزیابی کرد و گفت: هدف از این کار این است که اقتدار عراق جانیفتد، چون اکثریت عراق، شیعه است و این کشور از نظر منابع نفتی، کشاورزی و گردشگری، کشور بااستعداد و غنی است.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر اظهار کرد: با این وجود، حزب‌الله در لبنان اقتدار یافته است، ایران هم که مقتدرانه حضور دارد و اگر عراق هم به‌عنوان یک کشور شیعی اقتدار کامل بیابد، دیگر نفوذ شیعه در جهان برای استکبار جهانی قابل کنترل نخواهد بود.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: این در حالی است که ما قصد خیرخواهی نسبت به دیگر کشورها داریم، مانند مسأله‌ی بوسنی، فلسطین و پاکستان که بیش‌تر آن‌ها سنی هستند، ولی ما باز هم به آن‌ها کمک و خدمت کردیم. برای ما مسأله‌ی شیعه و سنی مطرح نیست، بلکه مهم برای ما حفظ اسلام است و استکبار از این مسأله جلوگیری می‌کند.

نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که نخبگان و دولت‌مردان عراق با اقتدار مستقر شوند و دولت خود را استوار کنند تا امنیت کامل در کشورشان حاکم شود و افزود: اگر عراق چنین کاری انجام ندهد و امنیت را برقرار نکند، طبیعتا ما در مسأله‌ی اعزام زوار به این کشور تجدید نظر خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد