خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

رییس اتحادیه چایکاران شمال:

رییس اتحادیه چایکاران شمال:
پرداخت بهای برگ سبز چای بیش از چهار ماه تاخیر دارد

تاریخ خبر : 1389/08/18


رییس اتحادیه چایکاران شمال گفت: امسال نه تنها برای ایجاد انگیزه و امید در بین چایکاران به قیمت خرید برگ سبز چای اضافه نشد بلکه از تاریخ نهم تیر ماه تاکنون نیز با وجود تمام شدن فصل برداشت برگ سبز چای هنوز بهای محصول خریداری شده‌ از چایکاران، پرداخت نشده است.

ایرج هوسمی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: اگر بهای برگ سبز چایکاران به موقع پرداخت می‌شد آنها می‌توانستند در آن زمان برنج و سایر مایحتاج خود را با قیمت مناسب تهیه کنند ولی در حال حاضر با افزایش قیمت برنج و محصولات دیگر این پول حدود 40 درصد افت کرده است و نمی‌توان به اندازه‌ آن موقع مایحتاجمان را خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگان این بخش به خصوص در وزارت جهاد کشاورزی در نزد چایکاران اعتبار گذشته را نداشته و کشاورزان حرف‌هایشان را باور ندارند، افزود: در حال حاضر وضعیت چایکاران به‌گونه‌ای است که نه تنها چایکاری برای آنها به عنوان شغل مطرح نیست بلکه کفاف زندگی آنها را نیز نمی‌دهد.

رییس اتحادیه چایکاران شمال با بیان اینکه پس از انحلال غلط سازمان چای احیای دوباره آن هم نتوانسته مشکلی از چایکاران حل کند، در ادامه به وضعیت فعلی باغ‌های چای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کار در باغ‌های چای تعطیل است و در حالیکه باید باغ‌ها را حرس کرده و برای به‌زراعی سال آینده آماده کرد، ولی باغداران چیزی برای این کار در دست ندارند.

وی با بیان اینکه برخی چایکاران تنها از راه تولید این محصول امرار معاش کرده و پرداخت نشدن بهای این محصول باعث محتاج ماندن آنها به نان شب می‌شود، ادامه داد: آنچه مسلم است در حال حاضر بیش از 10 میلیارد تومان پول چایکاران پرداخت نشده است.

هوسمی درباره واردات قانونی و غیرقانونی چای خشک نیز اظهار کرد: هیچ کسی قادر به ممنوع کردن واردات چای خشک نیست چراکه سال‌هاست ممنوع کردن این واردات مطرح است ولی سود سرشار از واردات چای‌ها باعث شده که مافیای چای اجازه ممنوع شدن واردات چای را ندهند بنابراین ما به فکر این موضوع هستیم که برای نجات این باغداران کاری انجام دهیم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد