خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

دبیر کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران:

دبیر کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران:
پایتخت به «هشدار» رفت
بیماران قلبی و تنفسی از تردد در هوای آزاد جددا خودداری کنند

تاریخ خبر : 1389/08/17


دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران از قرارگیری شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط هشدار خبر داد و گفت: از شهروندان خصوصا بیماران قلبی و تنفسی خواست از تردد در هوای آزاد جددا خودداری کنند.

دکتر رسول علی اشرفی‌پور دقایقی پیش از مخابره این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: به دنبال شرایط پایدار جوی طی دو روز گذشته و احتمال و پیش‌بینی سکون هوا طی امروز و فردا و بر اساس میزان آلاینده‌های اندازه گیری شده ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران و شهرستان‌های استان تهران که نشان دهنده بالا رفتن تدریجی میزان ذرات معلق از روز جمعه 14 آذرماه سال جاری تا کنون که به طور میانگین 158 PSI است، وضعیت آلودگی هوای تهران در شرایط «هشدار» قرار گرفت.

وی افزود: لذا توصیه می‌شود به دلیل اثرات خاص بر سلامتی ناشی از ذرات معلق بسیار ریز (کمتر از 10 و 5/2 میکرون) افراد سالمند و یا مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و بیماران تنفسی در هوای آزاد تردد نداشته باشند. همچنین به ورزشکاران نیز توصیه می‌گردد که از فعالیت شدید در محیط‌های روباز ورزشی در حد امکان خودداری کرده و مسوولان آموزشگاه‌های سراسر استان نیز کودکان را کمتر در معرض هوای آزاد قرار دهند.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران به سایر شهروندان شهرهای بزرگ استان تهران توصیه کرد که از ترددهای غیرضروری با وسایط حمل و نقل شخصی خودداری کرده و از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند.

دکتر رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز به ایسنا گفت: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف همراه با غبار محلی است که به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط «ناسالم» باقی بماند.

وی با توصیه به بیماران قلبی و عروقی گفت: میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در تمامی ایستگاه‌های اندازه‌گیری شده فراتر از حد مجاز است که این آلاینده می‌تواند با ورود به ریه افراد و ورود به خون موجب گرفتگی عروق شده و احتمال سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش دهد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد