خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

تاکید رییس سازمان زندان‌ها بر لزوم انتقال زندان مشهد به خارج شهر

تاکید رییس سازمان زندان‌ها بر لزوم انتقال زندان مشهد به خارج شهر:
عملیات ساخت زندان جدید از سال آینده آغاز می‌شود
در 4 سال آینده زندان منتقل می‌شود

تاریخ خبر : 1389/08/18


زندان‌ها از جمله مراکزی هستند که باید حداقل در 30 کیلومتری شهرها واقع شوند که از نظر کنترل و امنیت مشکلی نداشته باشند، اما

این در حالی است که زندان مرکزی مشهد در داخل شهر استقرار یافته و بحث جابه‌جایی آن مدت‌هاست که مطرح شده است و هنوز به سامان نرسیده است.

به گزارش ایسنا؛ غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان زندان‌های کشور در این‌باره گفت: انتقال قطعی زندان مشهد در چهار سال آینده و پس از ساخت زندان جدید صورت می‌گیرد.اعتبار مطالعاتی این طرح در نظر گرفته شده و در سال 90 نیز اعتبار اجرای این طرح تامین می‌شود.

وی افزود: به منظور انتقال زندان مشهد به خارج از محدوده شهری در سال 89 توافقات خوبی بین سازمان زندان‌ها، وزارت مسکن و شهرسازی و دادگستری صورت گرفته است و امیدوارم این طرح هرچه زودتر وارد مرحله اجرایی شود.

اسماعیلی ادامه داد: در راستای اجرای قانون انتقال زندان‌ها به خارج از محدوده شهری، تعدادی از زندان‌ها از جمله زندان مشهد را در اولویت قرار دادیم. دو قطعه زمین برای ساخت این زندان در نظر گرفته شده که بعد از برگزاری نشستی با استانداری و دادسرا، یکی از آن‌ها برای ساخت زندان مورد توافق قرار گرفته و از سال 90 عملیات احداث آن شروع خواهد شد.

رییس سازمان زندان‌های کشور درباره زمان اجرای این طرح اظهار کرد: با توجه به گستردگی زندان و بزرگی آن، برای احداث زندان باید زمان 3 یا 4 ساله در نظر بگیریم، اما برنامه زمان‌بندی احداث در اصل باید توسط مجری طرح یعنی وزارت مسکن و شهرسازی ارائه شود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد