خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

احمدی‌نژاد: امروز کار رسانه و خبرگزاری یک مجاهدت عظیم است

احمدی‌نژاد:
امروز کار رسانه و خبرگزاری یک مجاهدت عظیم است
اصحاب رسانه طرفدار عشق، محبت ، خودباوری ، عزت و امید هستند

تاریخ خبر : 1389/08/17


رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز کار رسانه و کار خبرگزاری یک مجاهدت عظیم است و تلاش برای رساندن درست پیام با هیچ عمل انسانی قابل مقایسه نیست، باور من این است که سخت‌ترین، پیچیده‌ترین، مهمترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌ها، فعالیت خبری و رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،احمدی‌نژاد در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات ضمن تقدیر و تشکر از اهالی رسانه، گفت: صد سال حاکمیت اندیشه مادی خسارات سنگینی را به جامعه بشری وارد کرده است که یکی از آنها حاکم کردن کینه و دشمنی بر روابط بین ملت‌ها و بسیاری از انسان‌ها است. ادبیات کینه‌ورزانه را در اعماق جامعه و روابط بین‌المللی نهادینه کرده‌اند و تفرقه و جدایی و فاصله‌ها را ایجاد کرده‌اند. یکی دیگر از این خسارت‌های اندیشه مادی، تحقیر انسان است. آنها انسان و انسانیت را تحقیر و سرکوب کرده‌اند و شرایطی را ایجاد کرده‌اند که جز تحقیر انسان نتیجه‌ای نداشت.

ویادامه داد: در گوشه و کنار جهان در همسایگی ما بر عراق و افغانستان مظلوم چیزی که برای سلطه‌گران هیچ ارزشی نداشت، انسان بود. هزاران هزار و حتی در مقیاس میلیونی انسان‌ها را می‌کشند و له می‌کنند و به اقدامات خود افتخار می‌کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خسارت‌های اندیشه مادی، گرفتن خودباوری از انسان‌هاست. در بسیاری از نقاط دنیا و بین بسیاری از ملت‌ها یاس و ناامیدی را ترویج کرده‌اند و حیات شیطان و شیاطین در ایجاد کینه و تحقیر انسان‌ها و حاکمیت یاس و ناامیدی بین ملت‌ها و انسان‌ها از خسارات حاکمیت اندیشه مادی است، در حالی که جامعه بشری و انسان برای رشد و شکوفایی و رسیدن به زندگی سعادتمندانه نیازمند همدلی و عشق است.

وی گفت: انسان بدون عشق از چهارپایان بدتر است و بدون محبت، مانند سنگ و بدتر از آن است. انسان یعنی عشق و محبت. روابط ملت‌ها و مردم و آحاد انسان‌ها اگر بر پایه‌ی عشق و همدلی باشد، هم‌افزایی برای تکامل، صلح و شکوفایی و امنیت ایجاد می‌کند. جامعه‌ی انسانی بیش از سلاح و ادبیات کینه‌آفرین به عشق و محبت و همدلی نیاز دارد. انسان برای حرکت نیاز به خودباوری و عزت دارد. انسان له شده و تحقیر شده و انسانی که در درون خود احساس عزت نکند، انسان این جهانی نیست. انسانی که خدای متعال خلق کرده برای شکوفایی و رسیدن به قله‌های سعادت نیازمند خودباوری و عزت و امید است. بدون امید، جامعه بشری مرده است و خوبی‌ها می‌میرند. برای چشیدن خوبی‌ها و رویت زیبایی‌ها نیازمند عشق و خودباوری هستیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مهمترین کار رسانه و روح کار رسانه‌ای، ترویج عشق و محبت بین انسان‌ها و ملت‌ها و ایجاد خودباوری و عزت در تک تک انسان‌ها و در جامعه‌ی بشری است و دمیدن روح امید به جامعه است.

وی در ادامه گفت: معتقدم قریب به اتفاق اهالی رسانه در هر کجای دنیا، همه دست‌اندرکاران اعم از خبرنگار و تحلیلگر و نویسندگان سرمقاله‌ها همگی انسان‌های طرفدار عشق و محبت و خودباوری و عزت و امید هستند و اگر هم مشکلی وجود دارد، آن از کارتل‌ها و سردمداران آنها و سرمایه‌داران و سرمایه‌سالاران جهان است که با تحمیل و فشار و اعمال شیوه‌های شیطانی علیه بشریت و علیه اهالی رسانه فعالیت می‌کنند.

رییس‌جمهور همچنین تصریح کرد:‌ از همه اهالی رسانه دعوت می‌کنم امروز روز هنرنمایی شماست. دوران سیاه سلطه‌ی اندیشه مادی رو به پایان است و اندیشه مادی که بر له شدن حقیقت انسان استوار بود، متلاشی شده و هیبت دروغین سلطه‌گران در حال متلاشی شدن است. جهان بشری و بشریت در حال بازگشت به حقیقت انسان است. عشق و خودباوری و باور خویشتن و امید به ساختن آینده درخشان در جوامع بشری ایجاد شده است و اینجا نقطه‌ی هنرنمایی رسانه‌ها، خبرنگاران و خبرگزاری‌ها است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ترسیم مرز و صف بین انسانیت و انسان‌ها به دفاع از حقوق انسان‌ها و ملت‌ها در برابر سلطه‌گران و غارت‌گران فرهنگ و هویت انسان یک مجاهده عظیم است که جز از رسانه‌ها و اهالی قلم برنمی‌آید.

وی در پایان گفت: دست همه اندیشمندان رسانه‌ها و قلم به دستان با نگاه انسانی و مجاهدان احیای هویت انسانی را می‌بوسم. نگاه، دوربین و قلم شما امیدوارم پیام‌آور عشق و خودباوری و امید به آینده باشد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد