خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

اعلام اسامی کشته‌شدگان و مجروحان انفجار نجف

اعلام اسامی کشته‌شدگان و مجروحان انفجار نجف
سه زائر ایرانی در دومین انفجار در عراق کشته شدند

تاریخ خبر : 1389/08/17


براثر انفجار ظهر امروز در شهر نجف عراق، سه زائر ایرانی از استان خراسان رضوی کشته و پنج زائر دیگر از استان اصفهان مجروح شدند.

جواد خانی ــ نماینده‌ی سازمان حج و زیارت در عتبات عالیات عراق ــ‌ با بیان این مطلب به خبرنگار بخش حج و زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ظهر امروز (دوشنبه، 17 آبان‌ماه) انفجاری در نزدیکی هتل محل اسکان زائران ایران رخ داد که براثر آن، سه نفر از زائران کاروان استان خراسان رضوی به نام‌های ابوالفضل قلی‌زاده، محمدمهدی رحمانی و احمد اسماعیلی کشته شدند.

او ادامه داد: در این حادثه، پنج نفر از زائران کاروانی از استان اصفهان به نام‌های احمد عباس‌دخت، اسماعیل کریمی، محسن شکوهی‌پور، داوود بیان‌لرستان و علیرضا بیان‌لرستان مجروح شدند.

خانی بیان کرد: مجروحان این حادثه به بیمارستانی در نجف منتقل شدند و هیأت پزشکی در حال پی‌گیری وضعیت آن‌هاست.

نماینده‌ی سازمان حج و زیارت افزود: حال بقیه‌ی زائران این کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت خوب است.

در این‌باره، یک مسؤول امنیتی در استان نجف به خبرگزاری السومریه‌نیوز اعلام کرد که امروز در ساعت 13:17 دقیقه‌ی بعدازظهر به وقت محلی عراق، خودرو بمب‌گذاری‌شده‌ای در یک خیابان تجاری در مرکز نجف منفجر شد و تعدادی غیرنظامی بر اثر آن کشته و زخمی شدند.

یک مقام پزشکی عراق نیز تعداد کشته‌های این انفجار را دست کم سه نفر و تعداد زخمی‌ها را 10 نفر اعلام کرد.

به گفته‌ی منابع عراقی، آمبولانس‌ها و نیروهای امنیتی راهی محل انفجار شده و کشته و زخمی‌ها را به بیمارستان نزدیک محل انفجار انتقال داده‌اند. نیروهای امنیتی عراق نیز با بستن منطقه، از نزدیک شدن به آن مانع شدند.

صبح امروز نیز در انفجار یک خودرو در کربلا و در نزدیکی اتوبوس حامل زائران ایرانی یک کاروان آزاد از استان بوشهر، سه نفر کشته و 21 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد