خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

پرونده سکینه محمدی بهترین مصداق عقب‌ماندگی دیپلماسی رسانه‌ی ماست

طالب‌زاده در گفت‌وگو با فارس:
پرونده سکینه محمدی بهترین مصداق عقب‌ماندگی دیپلماسی رسانه‌ای ماست
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: یک کارشناس رسانه پرونده سکینه محمدی را بهترین مصداق عقب‌‌ماندگی دیپلماسی رسانه‌ای کشورمان خواند.


نادر طالب‌زاده کارشناس رسانه‌‌ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص دیپلماسی رسانه‌ای در ایران، با بیان اینکه در همه جای دنیا رسانه‌ها جلوتر از دیپلماسی حرکت می‌کنند، اظهار داشت: اگر دولت آمریکا بخواهد کشوری را تهدید کند، رسانه‌ها قبلاً افکار عمومی را آماده می‌کنند و اگر دولتی بخواهد تحریمی را علیه کشوری اعمال کند رسانه‌ها از ماه‌ها قبل با برنامه‌سازی فضا را آماده می‌کنند.
وی افزود: در این راستا یک هماهنگی بین رسانه‌های مستقل به ابتکار شبکه‌های خبری دولتی انجام می‌شود که جلوتر از زمان و آگاه به مسائل سیاسی جهانی یک فضاسازی ترتیب دهند.
این کارشناس رسانه‌ای با ذکر اینکه در گذشته به موضوعی همچون دیپلماسی رسانه‌ای حتی فکر هم نمی‌شد، یادآور شد: اینکه اکنون به چنین مسائلی فکر شده و پرداخته می‌شود نکته‌ای مثبت است.
طالب‌زاده به هماهنگی رسانه‌های چاپی و دیداری سیاستمداران در اعمال سیاست‌هایشان در عرصه داخلی و جهانی اشاره کرد و گفت: این دیپلماسی رسانه‌ای است که توسط غربی‌ها به خوبی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به پرونده سکینه محمدی گفت:‌ او یک مجرم قاتل است اما در غرب از او به عنوان یک قهرمان یاد می‌شود، در کشورهای مختلف این شخص را یک زن معصوم معرفی کرده‌اند که به دلیل تحجر اسلامی در حال سنگسار شدن است.
این کارشناس رسانه‌ای با بیان اینکه پیش از آن رسانه‌های غربی فیلم سنگسار را با یک فضاسازی هالیوودی ساختند، اظهار داشت: پس از آن طوری فضاسازی کردند که اسلام را تحقیر کنند و پس از رسانه‌ای شدن موضوع سکینه محمدی، چند رئیس کشور از او دفاع کردند.
وی ادامه افزود: متأسفانه از سوی ایران یک فیلم مستند هم ساخته نشد که نشان دهد سکینه محمدی اول یک قاتل است و بعد زناکار.
طالب‌زاده پرونده سکینه محمدی را بهترین مصداق عقب‌ماندگی دیپلماسی رسانه‌ای کشورمان خواند و تصریح کرد: در این خصوص می‌توان گفت «صبح بخیر ایران».
وی در پایان با بیان اینکه 30 سال است که با هزاران مستند و گزارش، جنگ نرم را با ما آغاز کرده‌اند اما ما تازه به فکر افتاده‌ایم، یادآور شد: جای خوشحالی است که اکنون به فکر این موضوع افتاده‌ایم.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد