خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

فرهاد جم ـ‌ کارگردان نمایش‌های قرآنی «همراز»:

فرهاد جم ـ‌ کارگردان نمایش‌های قرآنی «همراز»:
قصه‌های این مجموعه مسائل اجتماعی روز را مطرح می‌کند

تاریخ خبر : 1389/08/23


فرهاد جم که ساخت مجموعه‌ی داستانی «همراز» را برای شبکه‌ی آموزش بر عهده دارد، از اتمام تصویربرداری 30 قسمت اولیه‌ی این مجموعه خبر داد.


تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه‌ی «همراز» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس رادیو ایسنا، خاطرنشان کرد: در حال تدوین30 قسمت آماده شده هستیم و تا 15 روز آینده آن را به شبکه تحویل می‌دهیم، اما به احتمال قوی تولید این مجموعه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای اولین‌بار در نمایش‌های مینی‌مالیستی 5 تا 9 دقیقه‌ای، داستان‌های قرآنی را ارائه کردیم.

فرهاد جم ادامه داد: قصه‌های مجموعه‌ی «همراز» بر اساس صفت یا ویژگی انسانی که در قرآن اشاره شده نوشته شده است و قصه‌ها، مسائل اجتماعی روز را مطرح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه‌ی ارائه‌ی داستان‌ها به این صورت است که داستان نمایش داده می‌شود و پس از پایان نمایش، آیه‌ی مربوطه با صوت زیبایی قرائت و ترجمه می‌شود.

فرهاد جم هم‌چنین تاکید کرد: قصه‌ها در جامعه‌ی امروز زندگی ما اتفاق می‌افتد و به مسائلی مثل نماز، دروغ، حسد، ریا و ریا که در قرآن نیز مطرح شده‌اند، پرداخته می‌شود.

این کارگردان و تهیه‌کننده درباره‌ی تاثیرگذاری موضوعات معارفی در قالب نمایش بر مخاطب، گفت: بیشترین عاملی که باعث شد ما و شبکه‌ی آموزش به این مساله بپردازیم خود قرآن بود. قرآن برای نشان دادن مسائل انسانی عظیم است و نکات روشنی برای بیان موضوعات مختلف در خود دارد که می‌توان داستان‌های بسیار زیادی با توجه به آن تولید کرد.

وی افزود: می‌خواستیم شأن قرآن را نشان دهیم و به خودمان یاد‌آوری کنیم که قرآن بسیار عظیم است و می‌توان مسائل مختلف را برای انسان امروز از آن بیرون کشید.

او تاکید کرد: مسائلی مثل هتک حرمت قرآن و حادثه‌ی قرآن سوزی نیز در روند کار ما موثر بودند. گرچه طرح ما قبل از رخ‌ دادن این حادثه به تصویب رسیده بود، اما حادثه‌ی قرآن‌سوزی انرژی همه‌ی ما را تقویت کرد تا حقانیت قرآن را به اثبات برسانیم.

فرهاد جم در پایان با اظهار بی اطلاعی از زمان پخش این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که مجموعه‌ی داستان‌های «همراز» بر مخاطبان تاثیر‌گذار باشد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد