خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

اعتراض دو فمینیست نیمه عریان اوکراینی به محاکمه سکینه محمدی

در کی‌یف صورت گرفت؛
اعتراض دو فمینیست نیمه عریان اوکراینی به محاکمه سکینه محمدی
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: دو حامی اوکراینی سکینه محمدی اجیر شده توسط صهیونیست‌ها در مراسم افتتاح هفته فرهنگ و هنر ایران با نیمه عریان کردن خود در تلاش برای بر هم زدن این مراسم بودند که تیرشان به هدف نخورد.


به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با افتتاح هفته فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف در روز پنجشنبه 20 آبان ماه دو فمینیست اوکراینی که به اعمال منافی عفت شهره‌اند و از سوی صهیونیست‌ها اجیر شده بودند، با حضور در این مراسم و با نیمه عریان کردن خود درصدد برهم زدن این برنامه بودند که با هوشیاری ماموران اوکراینی به خارج از محل برگزاری مراسم فرستاده شدند.
اقدام این دو نفر نه تنها بر مراسم مزبور تأثیری نگذاشت، بلکه بر عکس از روز پنجشنبه تاکنون بر تعداد بازدیدکنندگان 33 غرفه جمهوری اسلامی در این نمایشگاه افزوده شده و با توجه به انتشار مطالب نادرست از سوی برخی سایت‌های غیرحرفه‌ای خبری، هفته فرهنگ و هنر ایران شاهد حضور گسترده‌تر مردم اوکراین و اهالی کی‌یف بوده است.
این دو زن متعلق به یک گروه هفت نفره از فمینیست‌های اوکراینی هستند که به اعمال منافی عفت شهره‌اند.
پیش از این نیز در سفری که ولادیمیر پوتین به اوکراین داشت این گروه با برهنه کردن خود در تلاش برای تحت الشعاع قرار دادن این سفر بودند.
علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی ایران در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر ایران در کی‌یف طی سخنانی با اشاره به قرابت و نزدیکی ایران و اوکراین، برگزاری هفته فرهنگ ایران در کی‌یف را جلوه دیگری از روابط صمیمی و اراده دو ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و اوکراین برای گسترش و تعمیق روابط دانست.
«کولیناک» وزیر فرهنگ و گردشگری اوکراین نیز در این مراسم، افتتاح هفته فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین را رهاوردی گرانبها از سوی ملت ایران به اوکراین دانست و گفت: امروز فرهنگ ایران در دنیا پدیده‌ منحصر به فردی است و تمدنی است که از دوران باستان تا امروز رشد یافته و هویت خود را حفظ کرده است. فرهنگ ایران آنقدر قوی است که پایه گذار رنسانس و اسلام بوده و علما و فلاسفه و هنرمندانی همچون ابوعلی سینا، سعدی، فردوسی و عمر خیام را به جهانیان بخشیده است.
اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف نیز در مراسم افتتاح هفته فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین، در خصوص تمدن و فرهنگ و مناسبات رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بسیار خرسندم که امروز در جایگاهی قرار دارم که با دو ملت بزرگ ایران و اوکراین در ادامه راه‌های برگزیدگان و نیاکان خویش در زیر یک سقف نشسته‌ایم و نمایه‌‌های ارزش‌های فرهنگی و هنرهای گران سنگ خویش را در فضایی محبت‌آمیز به نمایش گذاشته‌ایم.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد