خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

واردات آمریکا از ایران در شرایط تحریم 7 برابر شد

واشنگتن تحریم‌های ضد ایرانی خود را نقض کرد:
واردات آمریکا از ایران در شرایط تحریم 7 برابر شد
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: درحالی‌ دولت آمریکا سه ماه پیش از وضع تحریم‌های یک جانبه‌ای علیه ایران خبر داده است که واردات این کشور از ایران طی این مدت 7 برابر و صادرات آن به ایران 2 برابر شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل فارس، دفتر آمار آمریکا ارزش کل واردات این کشور از ایران در ماه سپتامبر 2010 مطابق با شهریور سال جاری را 38.9 میلیون دلار اعلام کرد.
واردات آمریکا از ایران در این ماه که سومین ماه اجرای تحریم های یک جانبه این کشور علیه ایران است با رشد 7 برابری نسبت به قبل از تحریم ها مواجه شده است. در ماه ژوئن یعنی ماه قبل از اجرای تحریم های یک جانبه، واردات آمریکا از ایران 5.4 میلیون دلار اعلام شده بود که این رقم پس از سه ماه و به رغم سیاست تحریم واشنگتن 720 درصد رشد پیدا کرده و به 38.9 میلیون دلار در ماه سپتامبر رسیده است.
واردات آمریکا از ایران در ماه های ژوئیه و اوت نیز به ترتیب 4.5 و 14.3 میلیون دلار گزارش شده است. واردات آمریکا از ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن نیز 272 درصد رشد داشته است.
صادرات آمریکا به ایران نیز در شرایط تحریم افزایش دو برابری داشته و از 9.5 میلیون دلار در ماه ژوئن به 20.8 میلیون دلار در ماه سپتامبر رسیده است. آمریکا در ماه های ژوئیه و اوت نیز به ترتیب 13 و 21.8 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. در عین حال صادرات این کشور به ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن 5 درصد کاهش داشته است.
در حالی مبادلات تجاری آمریکا با ایران طی سه ماه نخست اجرای تحریم های یک جانبه افزایش قابل توجه داشته است که این کشور فشار زیادی را به متحدان خود وارد آورده است تا از سطح مبادلات خود با ایران بکاهند.
کل صادرات آمریکا به ایران در 9 ماه نخست 2010، 158.4 میلیون دلار و کل واردات آمریکا از ایران در این مدت 92.7 میلیون دلار اعلام شده است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد