خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

مدیرکل امور زیارتی سازمان حج و زیارت:

مدیرکل امور زیارتی سازمان حج و زیارت:
هیچ برنامه‌ای برای افزایش سهمیه‌ی عتبات عالیات به مناسبت عرفه نداریم

تاریخ خبر : 1389/08/21


مدیرکل امور بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به محدودیت‌ها و شرایط خدماتی در عراق، هیچ برنامه‌ای برای افزایش سهمیه‌ی زائران به مناسبت عرفه نداریم.


حجت‌الاسلام مهدی شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در عراق خدمات مناسب داده نمی‌شود. بنابراین ما برنامه‌ای برای افزایش زائران اعزامی به عتبات عالیات عراق نداریم، اگرچه توصیه شده است اگر در این کشور امکاناتی برای افزایش ظرفیت‌ اعزام‌ها به مناسبت عرفه بود، هماهنگی در این زمینه حتما انجام شود؛ ولی گزارش شده است که امکانات کافی و مناسبی وجود ندارد.

او درباره‌ی تمهیداتی که سازمان حج و زیارت برای کنترل سفرهای انفرادی و آزاد به عتبات عالیات عراق به مناسبت عرضه اتخاذ می‌کند، گفت: این سازمان فقط وظیفه‌ی انتقال زائران را به عتبات عالیات عراق و سوریه دارد و تلاش می‌کند در حد امکان و توان خدمات مناسب دهد، اما باید توجه کرد که جاده‌ها، اتوبوس‌ها، مرزها، مهمانسراها و رستوران‌ها هر کدام متولی جدا دارند که در مناسبت‌های خاص باید بین آن‌ها هماهنگی باشد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت برای کنترل شرایط در حد توان هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد، اما باید در نظر گرفت که صدور روادید آزاد است و سفارت عراق در ایران، نامحدود این روادیدها را صادر می‌کند که البته امیدواریم با توافق‌ها، روادیدهایی که برای زیارت صادر می‌شود در چارچوب سازمان حج و زیارت قرار گیرد.

شهسواری ادامه داد: وقتی این شرایط در صدور روادید برقرار است، زائران هم به این سفر می‌روند که اصولا از مهران خارج می‌شوند. البته استانداری ایلام تدابیر لازم را اتخاذ کرده که در صورت افزایش حجم سفرها به عتبات عالیات به مناسبت عرفه، در زیرساخت کمبودی ایجاد نشود.

شهسواری در پایان با توصیه به زائران برای خودداری از سفرهای انفردی به عتبات عالیات عراق، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم که سفرهای انفرادی اتفاق نیفتد و مشکلی برای زائران پیش نیاید؛ ولی باز هم برخی بدون توجه به توصیه‌های سازمان حج و زیارت اقدام به این سفر می‌کنند، اما اگر آن‌ها در عراق با مشکلی مواجه شوند سازمان حج و زیارت نمی‌تواند پاسخگو باشد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد