خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

سایپا حریف ایران خودرو نشد!

سایپا حریف ایران خودرو نشد!

تاریخ خبر : 1389/08/19


گروه خودروسازی سایپا حریف گروه ایران خودرو در هفت ماهه امسال نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که گروه خودروسازی سایپا شامل شرکت‌های سایپا، سایپادیزل، پارس خودرو، زامیاد در هفت ماهه سال قبل توانسته بود عنوان بزرگترین خودروساز ایران را از آن خود کند، در هفت ماهه امسال این گروه ایران خودرو بود که توانست بزرگترین خودروساز ایران شود.

گروه ایران خودرو مشتمل بر شرکت‌های ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل، در هفت ماهه امسال در مجموع 421 هزار و 610 دستگاه انواع خودرو تولید کرد که سهمی معادل 47.78 دستگاه از کل تولید خودرو کشور را شامل می‌شود.

در هفت ماهه امسال گروه خودروسازی سایپا نیز 410 هزار و 183 دستگاه انواع خودرو تولید کرد و سهمی معادل 46.48 درصد از کل تولید خودرو کشور را به خود اختصاص داد.

به صورت تفکیک شده در هفت ماهه امسال شرکت سایپا 212 هزار و 217 دستگاه، پارس خودرو 175 هزار و 222 دستگاه، زامیاد 22 هزار و 744 دستگاه و سایپادیزل چهار هزار و 9 دستگاه انواع خودرو تولید کردند.

این در حالیست که در هفت ماهه سال گذشته تولید در گروه سایپا 368 هزار و 155 دستگاه و در گروه ایران خودرو 353 هزار و 536 دستگاه خودرو اعلام شده بود.

در هفت ماهه امسال گروه بهمن نیز با تولید 29 هزار و 353 دستگاه انواع خودرو سهمی معادل 3.32 درصد از کل تولید خودرو کشور را به خود اختصاص داد و به سومین خودروساز بزرگ کشور تبدیل شد.

در هفت ماهه امسال نزدیک به 97.5 درصدی از کل تولید خودرو کشور در اختیار شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن بود. در این مدت در مجموع 882 هزار و 396 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که حاکی از رشد 18.3 درصدی بود.

به این ترتیب در هفت ماهه امسال گروه ایران خودرو عقب‌ماندگی پارسال خود را جبران کرده و با پیشی گرفتن از گروه سایپا بار دیگر به بزرگترین خودروساز ایران تبدیل شد.

نکته جالب اینجاست که سهم این شرکت‌ها در تولید کل خودرو کشور نیز امسال نسبت به سال قبل با افزایش قابل توجهی مواجه شده؛ به طوری که در هفت ماهه سال قبل به غیر از ایران خودرو، سایپا و بهمن شرکت‌های دیگر دو هزار و 829 دستگاه خودرو در کشور تولید کرده بودند که این تولید امسال به رقم 21 هزار و 250 دستگاه رسید.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد